pzeleny@kurzygrafiky.cz        Tel.: 724 810 701

Košík je prázdný

HTML - hlavička

Obsah hlavičky stránky obsahuje nastavení stránky, ale uživateli se nezobrazuje. Správné nastavení hlavičky je pro běh stránky nezbytně nutné.

Hlavička musí obsahovat znakovou sadu (charset), title, description, keywords a robots popř. propojení na soubor CSS stylů. Dobře nastavená hlavička stránky je nedílnou součástí optimalizace stránek (SEO).

 

1, Znaková sada dokumentu

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250">

Pro použití jiných znaků můžete změnit parametr CHARSET (character set=znaková sada) na konci tohoto příkazu. V případě použití češtiny ve stránkách používáme sadu windows-1250 nebo UTF-8. Pro správné zobrazování diakritiky (háčky a čárky) je vložení tohoto řádku nezbytné.


 

Některé často používané znakové sady:

Character set

Popis

Podporované znaky (jazyky)

ISO-8859-1

Latinka část 1

Severní Amerika, Západní Evropa, Latinská Amerika, Kanada, Afrika

ISO-8859-2

Latinka část 2

Východní evropa

ISO-8859-3

Latinka část 3

Evropa, Esperanto

ISO-8859-4

Latinka část 4

Skandinávie, Baltské státy

ISO-8859-5

Latinka/Cyrilice část 5

Cyrylice, Bulharsko, Bělorusko, Rusko, Makedonie

ISO-8859-6

Latinka/Cyrilice část 6

Arabská abeceda

ISO-8859-7

Latinka/Řečtina část 7

Moderní Řečtina a matematické symboly (řecké znaky)

ISO-8859-8

Latinka/Hebrejština část 8

Hebrejština

ISO-8859-9

Latinka 5 část 9

Turecké jazyky

ISO-8859-10

Latinka 6

Severské jazyky

ISO-8859-15

Latinka 9

Stejné jako ISO 8859-1 plus doplnění některých chybějících znaků

ISO-2022-JP

Latinka/ Japonština

Japonština

ISO-2022-JP-2

Latinka/ Japonština část 2

Japonština

ISO-2022-KR

Latinka/ Korejština

Korejština


 

2, Title

<title>KURZYGRAFIKY.CZ </title>

Titulek stránky je výchozí název, který se zobrazuje v záložce prohlížeče a v liště programů.

Obvykle píšeme název firmy, nebo název webové stránky – titulek by neměl být příliš dlouhý. Nastavení <title> je prioritou pro vyhledávače. Pro volbu ideální délky a klíčových slov si prosím přečtěte kapitolu Optimalizace stránek.

 


 

3, Popis

<meta content="Kurzy v oblasti počítačové grafiky" />

Popis stránky by měl být stručný a výstižný (zhruba jedna až dvě věty). Je vhodné se vyvarovat příliš obecných výrazů. Snažte se vystihnout co nejlépe podstatu náplně stránek. Obsah tagu <description> se podobně jako titulek objevuje ve výsledcích vyhledávání. Volbou vhodného popisu můžete vylepšit pozice svojí stránky v seznamech vyhledávání.

 


 

4,Klíčová slova

<meta content="kurzy grafiky, školení, počítačová grafika" />

Klíčová slova podobně jako popisek určují obsah stránek. Do tohoto tagu vypisujeme okolo šesti co nejkonkrétnějších slov, které nejlépe vystihují obsah stránky. Klíčová slova se píší za sebe a oddělují se čárkou. Všechna slova mohou být v jednotném i množném čísle, mohou se skloňovat a být v různých pádech.

Pro českou jazykovou verzi stránek by měla být nastavená česká klíčová slova, pro anglickou verzi anglická atd. Česká stránka by tedy neměla obsahovat anglické výrazy.

V dnešní době již není používání tagu <keywords> důležité. Dříve jej vyhledávače používali pro řazení výsledků. Google v posledních letech již tento tag pro vyhledávání a  indexování informací a obsahu nevyužívá. Přesto mohou nastat situace, kdy bude nastavení této značky užitečné (např. pro ostatní vyhledávače), proto doporučuji jí nastavovat vždy.

 


 

5, Roboti

<meta content="all, follow" />

Roboti jsou automatické programy, které prochází internetem, procházejí jednotlivé stránky a jejich obsah zaznamenávají do souhrnných databází (indexů). Tímto řádkem v kódu stránky říkáme robotům, aby naší stránku navštívili, indexovali (zapsali) její obsah a prošli další odkazy, které vedou na další podstránky.

Některé firmy mají své vlastní roboty, kteří vyžadují speciální kód, např. Google a jeho Googlebot.

Nastavení robotů může velmi pomoci návštěvnosti stránek. Ovšem výchozí hodnota all, follow obvykle přináší stejné výsledky, jako kdyby tento tag nastaven nebyl. Pro nové webové projekty nastavení pro roboty určitě přidejte.

 


 

6, CSS propojení

<link rel="stylesheet" href="/main.css" />

Tento kód nastavuje propojení na externí CSS soubor, který vytváří design stránky. Více v kapitole CSS – Kaskádové styly.

 


 

7, Přesměrování

<meta http-equiv="refresh" content="3;url=http://www.nekam-jinam.cz/">

Jeden ze způsobů přesměrování na jinou webovou stránku. Číslo v parametru content značí počet sekund, které musí uběhnout, než dojde k přesměrování. Parametr url udává cílovou adresu, kam budou návštěvníci přesměrováni.

 


 

Příklad jednoduché kompletní hlavičky:

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250">

<title>KURZY GRAFIKY.CZ</title>

<meta content="Kurzy v oblasti počítačové grafiky" />

<meta content="kurzy grafiky, školení, počítačová grafika" />

<meta content="all, follow" />

<link rel="stylesheet" href="/main.css" />

</head>

 

 

Pro více informací o správném nastavení webové stránky navštivte kurz SEO - Optimalizace pro vyhledávače.

------ © 2015 KURZY GRAFIKY ------ Všechna práva vyhrazena. Kopírovat obsah bez souhlasu autora je zakázáno.

Icons made by Freepik from www.flaticon.com is licensed by
CC BY 3.0

Soubory cookie nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookie.

 

OBCHODNÍ PODMÍNKY

KURZYGRAFIKY.CZ

Prokop Zelený, DiS.
Veronské nám. 331
Praha 10  10900

pzeleny@kurzygrafiky.cz
tel.: 724 810 701

Soubory cookie nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookie. Informace o cookies ZDE.

  
EU Cookie Directive Module Information