pzeleny@kurzygrafiky.cz        Tel.: 724 810 701

Košík je prázdný

Co byste měli vědět před tvorbou webových stránek

Vlastní webové stránky jsou dnes nutnou vizitkou každé firmy nebo jedince. Hlavním cílem by mělo být množství kvalitních informací, které přilákají návštěvníky. Prezentování vlastních (firemních) výsledků je na internetu nutnou součástí a dnes již běžnou praxí. Před samotnou tvorbou internetových stránek si přečtěte následující body. Pokud na začátku dodržíte tato pravidla usnadníte si tím práci v budoucnu.

Jako první si musíte vytvořit představu budoucího webu. Rozmyslete si o čem by měl pojednávat, jaké cíle chcete aby splňoval. Doporučuji i předběžnou analýzu konkurence - vytvořit si představu, jak podobné stránky publikují ostatní. Vezměte si papír a tužku a napište si všechny nápady k Vašemu novému webu. Vhodné je zvážit výhody a nevýhody, popř. silné a slabé stránky (možná si vzpomenete na SWOT analýzu).

webdesign

Musíte mít o čem psát. Toto je prioritou – nelze vytvořit webovou stránku,  která nemá jasně dané téma. Vždy by první měla být příprava podkladů (fotky, texty apod.) a teprve poté začít s tvorbou. Na internetu je vždy nejdůležitější obsah, teprve potom grafika a struktura kódu. Nejprve si všechny podklady shromážděte do jedné složky, ve které následně budete sestavovat hlavní stránku a její podkategorie.

Pokud máte připravené podklady a chuť se pustit do práce, zkontrolujte si, zda-li máte i  následující předpoklady:

Pokud neumíte kopírovat soubory nebo nevíte, co je adresář (složka), nepouštějte se do tvorby stránek. Minimální požadované znalosti jsou: základní znalost prostředí MS Windows, uživatelská znalost MS Word (MS Excel) Další dovednosti, např. práce s grafikou jsou výhodou.

Že budete potřebovat počítač je jasné. Potřebujte ale také program, ve kterém stránku budete psát. Pro začátek a první pokusy bude dostačovat jednoduchý textový editor (např. Poznámkový blok). Pro vyzkoušení a kontrolu stránky potřebujete webový prohlížeč.

Připojení k internetu není nutností při tvorbě, ale pokud chcete vytvořené soubory publikovat, budete ho potřebovat.

 


Obvykle při tvorbě webových stránek rozlišujeme následující kroky:

1, Příprava podkladů, analýza konkurence

Zkopírujte si všechny připravené materiály do jedné složky. Projděte si na internetu stránky, které mají podobné téma.

2, Příprava webdesignu
Vyžaduje znalosti počítačové grafiky a zkušenosti v práci s grafickými programy. Jako první vytvářejte návrh stránky jako obrázek (wireframe), který Vám umožní snadnou manipulaci s objekty. Pomocí modelu připravte rozložení webu, rozmyslete si, kde bude umístěná hlavička, menu, obsahová část a další. Barevnost, obrázky grafické prvky lze doplnit později.

3, Kódování
Kodér (programátor) z dodaných grafických podkladů skládá finální webovou stránku. Vytváří strukturu pomocí HTML a pracuje s CSS (kaskádové styly). Jako první bývá kódování šablony, tak aby odpovídala grafickému návrhu, následuje vytvoření struktury webu a doplnění funkčních součástí. Mezi ně může patřit například tvorba formulářů, vložení kalendáře, diskusní fórum nebo třeba modul pro e-shop.

4, Správa webu
Dalším krokem je naplnění stránek, které již obvykle provádí provozovatel (správce) webu. Typickou prací je vkládání obrázků, textů, doplnění ceníků a kontaktních informací. V případě e-shopu, nebo velmi pokročilé stránky se pro správu používají tzv. administrátorské přístupy (většinou formulář umožňující editaci stránek). Jednoduché stránky lze editovat přímo v HTML kódu. Správce webu by měl udržovat stránky aktuální a bez chyb. U větších projektů může být více redaktorů, kteří píší jednotlivé články.

5, Optimalizace webu a internetový marketing
Poslední fází je optimalizace stránek pro vyhledávání. Propagace na interentu je důležitou a nedílnou součástí tvorby webu. Cílem je přilákat a udržet co nejvíce návštěvníků (zákazníků). Vhodné je využít možností sociálních sítí, nástrojů pro vyhledávání a analýzy.   Budování zpětných odkazů je častou prací specialisty na optimalizaci. Internetový marketing je velmi rozšířený obor, proto doporučuji mu věnovat velkou pozornost.

webdesign

------ © 2015 KURZY GRAFIKY ------ Všechna práva vyhrazena. Kopírovat obsah bez souhlasu autora je zakázáno.

Icons made by Freepik from www.flaticon.com is licensed by
CC BY 3.0

Soubory cookie nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookie.

 

OBCHODNÍ PODMÍNKY

KURZYGRAFIKY.CZ

Prokop Zelený, DiS.
Veronské nám. 331
Praha 10  10900

pzeleny@kurzygrafiky.cz
tel.: 724 810 701

Soubory cookie nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookie. Informace o cookies ZDE.

  
EU Cookie Directive Module Information