Časté chyby v titulcích webové stránky

  • 4 minut čtení

Titulek stránky je jednou z nejdůležitějších součástí nastavení webu. Je zároveň základním kamenem SEO optimalizace. Správně nastavený titulek může Vašim stránkám ve vyhledávání velmi pomoci. V následujícím článku uvádím pět bodů, na které je dobré se zaměřit, pokud chcete mít titulek stránky lepší než ostatní.

Ve stránce (v sekci HEAD) najdete HTML tag označený <title>. Právě tímto tagem nastavujete hlavní název – titulek stránky. V prohlížeči se obsah značky <title> zobrazuje v kartě stránky (záložce), vlevo nahoře v okně prohlížeče a v hlavním panelu ve windows (lišta dole).

titulek webové stránky

Důležitějším bodem ale je optimalizace pro vyhledávání. Titulek je totiž jedním z hlavních míst, kde by měla být obsažená důležitá klíčová slova. Google potom tento text zobrazuje jako nadpis ve výsledcích vyhledávání. Platí obecné pravidlo, kterého je dobré se držet: Titulek webové stránky je jako název knihy, na první pohled musíte poznat o čem kniha (stránka) pojednává. Stejné je to i pro roboty správné nastavení usnadní procházení a vyhledávání.

Na co tedy dát pozor při vytváření (úpravách titulku stránky)?

1, Stránka vůbec titulek nemá

V HTML kódu vůbec není HTML značka <title>, nebo je prázdná. Přijde Vám to jako základní chyba, kterou snad nikdo nemůže udělat? Zkuste si zadat do Googlu častou výchozí hodnotu titulku „untitled document“, v okamžiku, kdy jsem to zkusil já, našel Google přes 40 milionů výsledků. Pokud titulek chybí, nebo není nastaven, nemohou weboví roboti poznat o čem stránka informuje, a nikdy se nemůžete dostat na lepší pozice ve vyhledávání.

2, Titulek je příliš dlouhý, nebo krátký

titulek webové stránky

Ve stránce, která zobrazuje výsledky vyhledávání (SERP) je zobrazen titulek o délce 70 znaků. Některé zdroje uvádějí, že ideální délka titulku je maximálně 64 znaků. Příliš krátký titulek nevyužívá naplno možností, které vám vyhledávače umožňují. Pokud je naopak krátký, obsahuje méně klíčových slov, a snižuje celkový výkon stránky.

Příliš dlouhý titulek se nezobrazuje celý a může být pro uživatele značně matoucí. Speciálně, pokud jsou na začátku příliš obecná slova, ze kterých není jasné, jaký obsah stránka nabízí. Hlavní důraz je kladen na začátek titulku tak aby uživatel získal snadno a rychle informaci, kterou potřebuje. Nikdo nechce číst dlouhé, nebo složité nadpisy. Zároveň příliš mnoho klíčových slov ve vyhledávání spíše uškodí, než pomůže.

3, Nevhodná klíčová slova

Pokud použijete příliš mnoho různých klíčových slov počítejte s tím, že se Vaše stránka zobrazí na mnoha místech, ale na všech na špatné pozici. Je lepší každou stránku zacílit na konkrétní klíčová slova. Častou chybou bývá použití nerelevantních výrazů, to sice zvýší návštěvnost stránek, ale ne jejich efektivitu. Uživatel sice odkaz proklikne, ale vzápětí stránku opustí, protože nenašel, co hledal. Volba správných slov je nejdůležitější a zároveň nejobtížnější částí nastavení. Věnujte tomuto bodu dostatek pozornosti a uvidíte, jak moc to Vaší stránce pomůže.

4, Duplicitní titulek na více stránkách

titulek stránky

Uživatelé ani vyhledávače nemají rádi, pokud má víc stránek nastavený stejný titulek. Ve vyhledávání je to matoucí, a vyhledávač neví, kterou stránku zobrazit. Snažte se, aby každá stránka měla svůj unikátní titulek. To bývá častou chybou například u eshopů, kde jednotlivé stránky produktů nemají svůj originální název a místo toho používají jeden globální, společný pro celý web. Duplicitu titulků si můžete snadno zkontrolovat v Google nástrojích pro správce webu.

Pokud se chcete naučit optimalizovat své stránky sami přijďte k nám na kurz SEO. Případně si může objednat kompletní optimalizaci na klíč.